Onze titels met korting reserveren?

Word lid van de nieuwsbrief en mis geen enkele van onze acties!

Schrijf u in!

Prestatiepijn: opvoeding en onderwijs voor een ontspannen samenleving

Door Fransiscus Ismaël Kusters & Alderik Visser (red.)

Prestatiepijn; dit nieuwe woord spreekt in onze samenleving direct tot het hart en de verbeelding. Het is de pijn die zich laat kennen als we moeite doen om iets (bijzonders) te presteren, maar tegelijkertijd ook als het leed van het niet kunnen voldoen aan de overspannen verwachtingen die we van onszelf en van elkaar hebben.

In deze filosofische bundel onderzoeken diverse auteurs – van jongeren tot wetenschappers, kunstenaars en opiniemakers – de rol en betekenis die prestatiepijn in ons leven heeft, wat de gevolgen zijn in de opvoeding en het onderwijs, en hoe we ons hiervan kunnen bevrijden. Aan het woord komen Paul Verhaeghe, Lynne Wolbert, Sir Anthony Seldon, Jan Masschelein, Anne Speckens, Lisette Thooft, Jacqueline Boerefijn en vele anderen.

Inmiddels verschenen (april 2017)

 

 

Vergeten samenhang: over cultuur en opvoeding

Door Klaus Mollenhauer (vertaald door C. Balhan & W. Pols)

De terugkeer van een klassieker! In 1986 verscheen de vertaling van dit boek, en het wordt nog steeds beschouwd als een essentieel werk in de pedagogie. Met de hulp van de oorspronkelijk vertaler Wouter Pols, die tevens een actuele inleiding schreef, wordt dit prachtige boek nu in een moderne uitvoering uitgebracht.

Verschijnt september 2017

Neem gewoon ontslag: Columns en verhalen over onderwijs

Door René Kneyber

René Kneyber is docent wiskunde en lid van de Onderwijsraad. Sinds 2015 publiceert hij in Trouw tweewekelijks columns over onderwijs. In deze bundel wordt een selectie hiervan gepubliceerd aangevuld met artikelen die hij elders publiceerde en niet eerder gepubliceerde verhalen.

Verschijnt oktober 2017

 

Calvijn College (werktitel)

Jolanda Hogewind & Mohamed el Jaouhari

 

Het Calvijn College in Amsterdam was lange tijd een probleemschool. Ondanks de vele verbeteringen stond er in 2009 nog bewaking voor de deur, en was de sfeer in de personeelskamer negatief. Schoolleiders Jolanda Hogewind & Mohamed El Jaouhari wist de negatieve spiraal met het personeel en de leerlingen positief om te buigen. Nu is het een veilige school voor personeel en leerlingen. Hoe ging dat in zijn werk? De twee auteurs geven een interessant inkijkje in dit uitzonderlijke proces.

Verwacht december 2017

Onze titels met korting reserveren?

Word lid van de nieuwsbrief en mis geen enkele van onze acties!

Schrijf u in!